Bedrijf

Klanten werven, zelf doen of toch maar uitbesteden?

Een goede telemarketing

Een goede telemarketing is iets waar steeds meer bedrijven geld in investeren. Telemarketing is nou eenmaal een erg goede manier van klanten werven. Het is net iets persoonlijker dan een advertentie op het internet. Terwijl een potentiële klant bij een normale advertentie slechts een keer kijkt, zal hij of zij tijdens een telefoongesprek veel beter nadenken over het aanbod. Dit gaat natuurlijk al helemaal op als de potentiële klant een goede telemarketeer aan de lijn heeft. Telemarketing is natuurlijk een vak waar je goed in moet zijn voordat het werkt. Niet iedereen is even geschikt in telemarketing. Het is om deze reden vaak een verstandige zet om klanten werven op deze manier uit te besteden aan een professioneel callcenter.

Is een callcenter niet erg duur?

Veel mensen denken dat het inhuren van een callcenter te duur is voor een klein bedrijf. Dit is echter helemaal niet het geval. Juist voor een klein bedrijf is het inhuren van een callcenter een goede optie. Er zijn niet altijd genoeg financiële middelen om zelf personeel in te huren hiervoor en deze op te leiden. Het inhuren van een callcenter is vaak ook minder duur dan je bestaande personeel te laten bellen. Dit personeel is opgeleid voor iets anders en elk uur dat zij zich bezighouden met telemarketing besteden ze niet aan datgene waar zij wel echt voor opgeleid zijn. Je betaalt je personeel dan dus voor iets waar zij niet persé heel goed in zijn. Het uitbesteden van klanten werven is vaak veel goedkoper en ook nog eens efficiënter.

Je eigen personeel laten opleiden

Heb jij een groter bedrijf en denk jij dat het handig is als jullie een eigen afdeling hebben waar de telemarketing verzorgd wordt? Dan is het belangrijk dat je personeel inhuurt dat geschikt is voor deze taak. Een telemarketeer moet veel inzicht hebben. Op deze manier kan de telemarketeer snel een tactiek bepalen om de klant te overtuigen. Verder zijn ook eigenschappen zoals doorzettingsvermogen erg belangrijk. Zodra je eenmaal het juiste personeel hebt gevonden is het belangrijk dat het personeel opgeleid wordt. Het opleiden van je personeel kan je het beste niet zelf doen. Dit moet je laten doen door iemand met verstand van het vak.

Een bedrijf waar jij je personeel op kunt leiden

Als jij klanten werven wil door middel van telemarketing dan ben je bij Binnen Verkoop Ondersteuning aan het juiste adres. Je kan de telemarketing compleet uitbesteden aan dit bedrijf maar je kan hier ook je eigen personeel op laten leiden. Bij Binnen Verkoop Ondersteuning geven ze namelijk cursussen om ervoor te zorgen dat het personeel weet hoe ze een product of dienst goed kunnen verkopen. Bij telemarketing is de praktijk erg belangrijk. Om deze reden wordt er bij Binnen Verkoop Ondersteuning tijdens de cursussen al veel geoefend met de praktijk. Theorie en praktijk worden zo optimaal gecombineerd om ervoor te zorgen dat jouw personeel straks klanten weet binnen te halen.

Author Image
Redactie